JAKA JEST ROLA KONSULTANTA ŚLUBNEGO (WEDDING PLANNERA) W ORGANIZACJI WESELA?

JAKA JEST ROLA KONSULTANTA ŚLUBNEGO (WEDDING PLANNERA) W ORGANIZACJI WESELA?

Konsultantki Amarante weddings&events : Grażyna i Joanna oraz „Nasza” Panna Młoda podczas stylizacji przed ceremonią zaślubin.

 

Przed rozpoczęciem planowania wesela warto zrobić sobie check listę, na której wypiszemy w punktach:

  • gdzie chcemy wziąć ślub,
  • gdzie planujemy zorganizować przyjęcie weselne ,
  • czym pojedziemy do Kościoła i na wesele,
  • w co się ubierzemy,
  • jak będą wyglądały zaproszenia dla gości
  • czy wybrać zespół czy didżeja,
  • gdzie zamówić tort i ciasta,
  • jakie wybrać kwiaty i dekoracje,
  • gdzie szukać pomocy w poznaniu wszelkich formalności ślubnych,
  • jakie przygotować atrakcje weselne,
  • jakiego fotografa zatrudnić., itd…

 

Następnie powinniśmy zastanowić się czy jesteśmy w stanie samodzielnie , w ograniczonym czasie wdrożyć te wszystkie zadania w życie.  Jeżeli jesteśmy ludźmi pracującymi od rana do wieczora, zmęczonymi codziennymi obowiązkami i mającymi mnóstwo przyziemnych spraw do załatwienia, a przy tym mało czasu wolnego – pomyślmy o zatrudnieniu pomocnika, asystenta ślubnego czyli wedding plannera. Rola konsultanta ślubnego jest bardzo złożona. Dobry konsultant to nie tylko sprawy organizator, ale także negocjator, prawnik,  psycholog, wizjoner, mediator, reżyser, scenograf i scenarzysta. Jest to osoba, która pomoże, doradzi i załatwi wszystko co należy. Dla osoby aktywnej zawodowo lub mieszkającej za granicą, a planującej ślub w Polsce, spotkania z konsultantem ślubnym, choćby on-line,  są naprawdę pomocnym rozwiązaniem. Chociażby samo wyszukiwanie lokalizacji na wesele może być naprawdę bardzo ciężkim przedsięwzięciem. Wybór jest duży, ale my chcemy czegoś co będzie odpowiadało nam niemalże idealnie w każdym aspekcie. Konsultant ślubny po wysłuchaniu narzeczonych już wie, że z kilkudziesięciu lokalizacji dla tej konkretnej pary pasować będzie już tylko kilka wyselekcjonowanych przez niego miejsc, które będą spełniać wymagane warunki. Podobnie jest z wyborem fotografa, kamerzysty, cukierni, pojazdu ślubnego, atrakcji  ślubnych, florystów, dekoratorów. Konsultant ślubny musi odznaczać się wieloma umiejętnościami. Musi być przede wszystkim sprawnym organizatorem imprez, swobodnie poruszać się po rynku usług ślubnych, musi odznaczać się kreatywnością, potrafić doradzić i często być mediatorem pomiędzy przyszłymi małżonkami lub między nimi, a ich rodzicami. Bardzo ważne jest również wyczucie gustu oraz znajomość trendów w modzie ślubnej (grunt to wiedzieć co obecnie jest na czasie, a co uchodzi w danym momencie za faux-pas). Warto zatrudnić takiego konsultanta ślubnego, który w związku ze swoim rozeznaniem w trendach ślubnych, potrafi także pomóc parze młodej w stylizacji tzn. doborze sukni ślubnej, garnituru i wszelkich dodatków. Taka pomoc jest naprawdę nieoceniona, gdyż prowadzi do spójnego wizerunku pary młodej z kwiatami i dekoracjami jakie będą dominować na ślubie oraz weselu. Zatrudnienie wedding plannera ma sprawić, że przygotowania do ślubu staną się okresem przyjemnych decyzji, ciekawych doznań, a nie pasmem trudnych wyborów i kłótni przyszłych małżonków. Takie przygotowania mogę być wspominane przez nas przez długie lata, dlatego warto zadbać o to, aby przebiegały one w przyjemnej atmosferze i nie musiały kojarzyć się z trudnymi do podjęcia decyzjami oraz mozolnymi poszukiwaniami.

Jakie korzyści zyskacie, zatrudniając konsultanta ślubnego? Otóż korzyści jest naprawdę wiele. Przede wszystkim zyskujecie fachową i rzetelną pomoc człowieka, który posiada doświadczenie oraz zna branżę ślubną „jak własną kieszeń”. Wasze angażowanie się w sprawy przygotowań są zminimalizowane do podejmowania ostatecznych decyzji, a wyszukiwanie usługodawców, negocjacje, szeroki wybór dekoracji, kwiatów oraz gadżetów dostosowuje pod wasze oczekiwania konsultant  ślubny i przedstawia wam propozycje już mocno wyselekcjonowane według waszych sugestii. Wedding planner może naprawdę zaskoczyć narzeczonych swoimi pomysłami, spełniając ich najskrytsze marzenia. Kreator ślubów zajmuje się pełną organizacją ślubu i wesela, ale również może pomóc tylko w tej sferze, w której przyszli małżonkowie potrzebują pomocy osoby doświadczonej. Warto jednak wiedzieć, że taka pomoc jest połowiczna i efekty mogą nie być tak zadowalające jak w przypadku powierzenia jednej osobie całości przygotowań.

Jeżeli chodzi o kwestię wynagrodzenia dla konsultanta  ślubnego to tutaj warto zwrócić uwagę na fakt, iż do konsultanta  ślubnego zwracamy się często rok lub pół roku przed ślubem, a zatem wynagrodzenie dotyczy pracy przez długi okres czasu. Wpłaty rozkładają się na 12 czy 6 miesięcy, a zatem można nawet nie odczuć takiego wydatku. Na rynku funkcjonuje kilka sposób rozliczeń : może być to prowizja od całości budżetu ślubnego, czasem ryczałt z tytułu konkretnego zakresu zadań, ale może to być także model mieszany: prowizja + ryczałt. O wysokości kosztów świadczy miasto, doświadczenie agencji ślubnej, sposób pracy z klientem oraz zakres zadań do wykonania.

 

Joanna – konsultantka ślubna Amarante wedding&events: Joanna trzyma w dłoniach „koszyk rantunkowy” by Amarante z niezbędnymi akcesoriami podczas wesela