Organizacja ślubów – Wrocław

Ceremonia zaślubin jest tą zdecydowanie krótszą, lecz najważniejszą częścią ślubu . Zanim jeszcze rzucimy się w wir zabawy i degustacji tortu, musimy w odpowiedniej scenerii powiedzieć sakramentalne „tak”.  Przede wszystkim jest to moment najbardziej wzruszający, od tej chwili stajemy się mężem i żoną w świetle prawa, a co najważniejsze przed samymi sobą. Zatem przygotowania samej ceremonii  ślubnej nie powinny być pozostawiane na ostatnią chwilę. Liczy się klimat tego momentu, a stworzyć go może oprawa w postaci wyjątkowych dekoracji, pięknych kwiatów, wzruszającej muzyki, strojów ślubnych oraz oczywiście miejsca ceremonii (nie zawsze przecież musi to być Kościół, nawet jeżeli bierzemy ślub konkordatowy).

Poza sferą przyjemną jest ta bardziej praktyczna ,czyli obowiązek dopełnienia szeregu formalności ślubnych. Ten aspekt wymaga sprawnego zaplanowania działań w czasie i tutaj konsultant ślubny jako osoba doświadczona w organizacji ślubu, ma sprawdzony poradnik dla narzeczonych, który zostanie przedstawiony i omówiony.

Jak wygląda organizacja ceremonii ślubnej według wedding plannera ?

  • Pomoc w wyborze miejsca na ceremonię zaślubin

Jeżeli planujecie ślub to tak naprawdę wcale nie musicie ograniczać się tylko i wyłącznie do ceremonii w kościele. Dzięki nowelizacji ustawy od 1 marca 2015 roku organizacja ślubu poza urzędem stała się znacznie prostsza. Zdecydowanie częściej organizujemy w plenerze śluby cywilne, ale to nie oznacza że ślubu konkordatowego nie można wziąć poza murami Kościoła. Przepisy umożliwiają zawieranie małżeństw poza urzędem stanu cywilnego, ale nie ma gwarancji że każde wymarzone przez nas  miejsce będzie zgodne z wizją urzędnika tzn. godne i odpowiadające randze uroczystości. Z naszego doświadczenia wiemy jakich argumentów używać, aby otrzymać zgodę na ślub w plenerze. Co do ślubu konkordatowego poza murami Kościoła to sytuacja tutaj bywa o wiele trudniejsza. Przede wszystkim to ksiądz musi wyrazić chęć na udzielenie ślubu poza Kościołem, a ponad to musi uzyskać zgodę proboszcza oraz biskupa. Procedura ta może być często ciężka do przejścia. Natomiast jako konsultantki ślubne miałyśmy już okazję zorganizować taki ślub kościelny w plenerze przy zamku i  ślub taki robi niesamowite wrażenie (odsyłamy do zdjęć w galerii).  Jeżeli marzy Wam się ślub w plenerze to można rozważyć takie oto miejsca : Zamek lub pałac z parkiem i piękną roślinnością dookoła, piękne  parki w dużych miastach, jeżeli ślub ma się odbyć w lecie lub w ciepłych krajach to plaża i  ślub nad brzegiem morza, ślub w rustykalnym stylu nad brzegiem jeziora lub rzeki w obliczu pięknych kwiatów, w ogrodzie botanicznym, gdzie kwiatów mamy mnóstwo. Pomysłów na taki ślub mamy wiele i z pewnością będzie coraz częściej organizowały właśnie takie śluby, bo są jak z bajki i na długo pozostają w pamięci.

  • Rezerwacje terminów u wybranych usługodawców

Jeżeli ułożymy już spójny plan ceremonii ślubnej to wówczas przechodzimy do wyboru odpowiednich usługodawców oraz do zarezerwowania ustalonych terminów. Zaczynamy od tych najważniejszych, u których rezerwacji dokonuje się z dużym wyprzedzeniem czyli fotografa i/lub kamerzysty. Następnie potrzebujemy dekoratora i florystę, którzy stworzą dla nas kompozycje kwiatowe do kościoła lub innego miejsca ceremonii, bukiet ślubny, ozdobę do butonierki, wianek lub inne dodatki z kwiatów, a także kwiatową dekorację samochodu czy pojazdu ślubnego. Sprawdzonym pomysłem są również płatki kwiatów do sypania pod kościołem. Dekoracje takie jak biały dywan, lampiony, stylowe krzesła czy klęcznik to kolejne elementy tworzące wyjątkowy klimat . Podczas organizowania ślubu powinniśmy pomyśleć o oprawie muzycznej. Nic tak nie tworzy nastroju jak piękny wokal śpiewaczki czy gra na skrzypcach. Podpowiadamy, że taka atrakcja muzyczna to naprawdę dobry wybór. Oczywiście zanim wejdziemy do Kościoła/USC , musimy czymś do niego podjechać. I tutaj wybór może paść na auto zabytkowe, auto sportowe, powóz z końmi czy inny oryginalny transport. Stylizując ceremonię ślubną warto wybrać już zaproszenia ślubne w odpowiednim dla uroczystości stylu, tak aby nastroić gości do wybranego stylu wesela. Oczywiście cała oprawa ceremonii powinna współgrać z naszym wyglądem, zatem na etapie organizowania ślubu powinniśmy wybrać suknię ślubną oraz garnitur wraz z dodatkami takimi jak : buty, biżuteria, ozdoba do włosów, poszetka, muszka/krawat, aby cała koncepcja przyjęcia była w takim samym stylu. W tej kwestii jako konsultantki ślubne służymy profesjonalną usługą stylizacji pary młodej. Już na etapie organizacji ślubu warto wybrać sprawdzonego fryzjera oraz wizażystę i wykonać uprzednio próbną fryzurę ślubną oraz makijaż ślubny, aby mieć pewność że w dniu ślubu wszystko wyjdzie idealnie.

  • Dopełnienie wszelkich formalności z wybranymi usługodawcami

Po zapoznaniu się z ofertą wybranego usługodawcy w jak najszybszym czasie dokonujemy rezerwacji ustalonego terminu oraz podpisujemy umowę. Wszelkie ustalenia z usługodawcami powinny zostać  zawarte na piśmie i jeżeli wykraczają poza treść umowy to powinny zostać dołączone do umowy jako załącznik. Po podpisaniu umowy usługodawca będzie wymagał zapłacenia kwoty zaliczki lub zadatku, a przed wykonaniem usługi lub w dniu wykonania usługi (dzień ślubu) należy wpłacić resztę kwoty. Gdy klient skorzysta z opcji koordynacji dnia ślubu przez konsultantki ślubne Amarante weddings to wówczas na nas będzie spoczywał obowiązek przekazania odpowiednich kwot usługodawcom, rozliczać będziemy się poprzez przekazanie koperty z odliczoną kwotą i otrzymanie pokwitowania od usługodawcy z potwierdzeniem, iż otrzymał wynikającą z umowy kwotę.

  • Koordynacja ceremonii zaślubin

Jako osoby odpowiedzialne za całość przygotowań i przebieg uroczystości naszą pracę w dniu ślubu naszych klientów rozpoczynamy się już od samego rana. Z doświadczenia wiemy, że to niesamowicie istotne, aby przypilnować prac florystów i dekoratorów, a także sprawdzić czy tort weselny przyjechał w nienaruszonym stanie. Po wykonanych pracach przekazujemy usługodawcom odliczoną kwotę zgodnie z zawartą uprzednio umową.

Następnie pojawiamy się w Kościele/USC lub w innym wybranym miejscu, gdzie odbywać się będzie ceremonia zaślubin. Tam przede wszystkim pilnujemy dekoracji oraz oprawy florystycznej wybranego miejsca (kwiaty, dekoracja krzeseł, dywan, lampiony, krzesła dla gości, dekoracje przed wejściem, ławki oraz ołtarz w kościele). Zgodnie z planem jeszcze raz ustalamy najważniejsze kwestie z fotografem, kamerzystą, śpiewaczką czy muzykiem. W razie konieczności rozliczamy się z usługodawcami zaraz po ceremonii, gdy Wy jesteście zajęci przyjmowaniem życzeń.

  • Organizacja niespodzianki dla gości: aperitif, poczęstunek po ceremonii zaślubin

Jeżeli ceremonia zaślubin odbywa się w plenerze (w namiocie, przed pałacem, zamkiem, nad jeziorem czy w innym wybranym miejscu) to sprawdzonym przez nas patentem w formie niespodzianki  dla gości jest przygotowanie drobnego poczęstunku w postaci bufetów na powietrzu, przed miejsce gdzie będzie się odbywać uroczystość. Mogą to być słodki i słony stół oraz bar z lemoniadą, alkoholem (aperitif). Goście z pewnością  będą zachwyceni, gdyż w czasie waszej sesji zdjęciowej będą mogli się już posilić i przygotować na całonocną imprezę.  Na pewno będzie to taki wstęp do waszego wesela, zatem warto już w tym miejscu pokazać styl w jakim będzie ustalone całe przyjęcie. Tutaj możemy zaplanować krótki występ skrzypaczki czy innego muzyka, zaaranżować przestrzeń dekoracjami (balony, kwiaty, lampiony) oraz przekazać naszym gościom krótki harmonogram waszego najpiękniejszego dnia.

Polityka prywatności

www.amarante.com.pl